شوریده‌دلی که پاک و نیکوست، کجاست؟
خیام بزرگ! آنکه یک‌روست، کجاست؟

نیمای شگفت! خانۀ دل ابری است
سهرابِ عزیز! خانۀ دوست کجاست؟

امروز چنان مستم کز خویش برون جستم
ای یار بکش دستم آن جا که تو آن جایی

بیـار آن جام خوش دم را
که گردن می زند غـــــم را

‏دلی دارم که از تنگی در او جز غم نمی‌گنجد
‏غمی دارم ز دلتنگی که در عالم نمی‌گنجد...

بعد از این رحم مکن بر دل دیوانهٔ ما
بفرست آنچه غمت هست به غمخانهٔ ما...


کاش دلتنگی هم جزو قانون جذب بود
دلمون که براش تنگ میشد، اونم دلش برامون تنگ میشد

می ترسم از آنچه در پس و پیشتر است
از زخم زبان که بدتر از نیشتر است!

عشقی ست که زنده ام نگه می دارد
دردی ست که از طاقت من بیشتر است

اینروزها فهمیده ام آزار یعنی چه
تو از من و من از خودم بیزار یعنی چه!

🍁🍁🍁🍁🍁
سه بیت، سه نگاه، سه برداشت

#موسی خطاب به #خداوند در کوه طورمیگوید:
#اَرَنی ( خود را به من نشان بده)

خداوندمیفرماید:
لن ترانی ( هرگز مرا نخواهی دید)

#سعدی:
چو رسی به کوه سینا ارنی مگو و بگذر
که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی"

#حافظ:
چو رسی به طور سینا ارنی بگو و بگذر
تو صدای دوست بشنو، نه جواب "لن ترانی"

#مولانا:
ارنی کسی بگوید که ترا ندیده باشد
تو که با منی همیشه، چه "تری" چه " لن ترانی

سه بیت، سه نگاه، سه برداشت:
مثل سعدی ، عاقلانه
مثل حافظ ، عاشقانه
مثل مولانا ، عارفانه

🌼کسی هرگز نمی داند
چه سازی می زند فردا
چه می دانی تو از امروز
چه می دانم مــن از فردا
همین یک لحظه را دریاب
که فردا قصه اش فرداسـت