دوباره عهد میکنی
 که نشکنی دل مرا
چه وعده ها که میدهی،
به رغم ناتوانی ات!

کاظم_بهمنی❣


ﺑﻐﻞ ﮐﻦ ﺑﺎﻟﺸــﺖ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻭ ﺑﺮﻧﻤﯿــــﮕﺮﺩﺩ
ﺑﻬﺎﺭ ِ ﻣﻤﻠﻮ ﺍﺯ ﮔﻠﻬــــﺎﯼ ِ ﺷﺐ ﺑﻮ ﺑﺮﻧﻤﯿــــﮔﺮﺩﺩ

 شهراد_میدری


هر قدر زلف تو ای سلسله مو سلسله دارد
به همان قدر دلم از تو ستمگر گله دارد

شاطرعباس_صبوحی


اگر چه بین من و تو هنوز دیوار است
ولی برای رسیدن بهانه بسیار است

محمد_سلمانی


ببـــــار ای آسمان امشب
که قلبم باز بی‌تاب است

 نه روز آرامشی در دل
 نه شب در چشــم من
      خواب است

فریدون_مشیری


به چه سوگند دهم
تا که بمانی در من ...

علیرضا_آذر


اِمروز مرا در دل،
جز
یار
نمی‌گنجد...

عـــــراقی


دلتنگم و باید بپذیرم که دگر نیست
دلتنگ تو بودن خودش احساس قشنگی است...!

 الف_مهاجر


تو به ناز خفته هر شب،
 ز منت خبر نباشد

که ز خون دیده گریم،
 ز غمت به رهگذرها

اوحدی


دوستان اهل ادب
تا درودى دیگر بدرود
به شرط حیات


ره_آسمان_درونست  پر عشق را بجنبان
پر عشق چون قوی شد غم نردبان نماند

تومبین جهان زبیرون که جهان درون دیده‌ست
چو دو دیده را ببستی ز جهان  جهان  نماند


مولانا


پرســـه دارد می زند ؛ هر شب ، خیالت در سرم،،،

رویا_عابدینی


اگر قلبم صدف باشد؛
میان آن تو پنهانی

حضرت_مولانا


وقت خشم ووقت شهوت،مردکو
طالب  مردی  چنینم  کو به  کو..

موالانا


گویی مرا شبت خوش،
خوش کِی به دست آتش؟

آتش بوَد فراقت
حقا و زان زیادت

عاشق به شب بمُردی
والله که جان نبردی

الا خیال خوبت
شب می‌کند عیادت...

مولانا


دل
به تو سجده می‌کند ،
قبله اگر چه نیستی ...


سعدی


شب رفت
 و حدیث ما به پایان نرسید
شب را
 چه گنه قصهٔ ما بود دراز

ابوسعید_ابوالخیر



اوست
نشسته در نظر
من به کجا نظر کنم

اوست
گرفته شهر دل
من به کجا سفر برم

#مولانا



هم در به دری دارد و هم خانه خرابی
عشق است و مزینّ به هنرهای زیادی...​

سعید_بیابانکی
 


یا دلبر من باید و یا دل ،برِ من
 نی دلْ برِ من باشد و نی دلبر من

  ای دل برِ من مباش بی‌دلبر من
یک دل برِ من به از دو صد دلْ برِ من

مولانای_جان



بنشین!
مرو!
که در دلِ #شب،
در پناه ماه..
خوش تر ز حرفِ
عشق و
سکوت و
نگاه نیست...
فریدون_مشیری


جاوید شبی باید و خوش مهتابی
  تا با تو  غمی بگویم از هر بابی ...

مولانا

رفتیم
دعا گفته و دشنام شنیده...

سعدی


مینمایم این چنین وحشی
ولی
رامم هنوز

وحشی_بافقی



بمــــن گفتند ڪه تنهایی قشنگ است
چه شـــــــد پس
 من دلم اینگونه تنــ💔ـــگ است....؟؟؟؟

حمید_رها



اے ڪــاش توبــــاشـــ ے و......
مـــــــــــرا ڪـــاش نباشـــــد !!!!

حمید_رها




صبح را با غزلِ چشم تو مینوشم و باز
مثل هر روز  تو در مَطلعِ شعرم هستی

مریم_موسوی


در گلستان می‌گذشتم صبحدم
بوی یارم در مشام افتاد باز
در سر سودای زلفش شد دلم
مرغ صحرایی به دام افتاد باز

عراقی



من نیز چو خورشید، دلم زنده به عشق است
راه دل خود را نتوانم که نپویم

هر صبح در آیینۀ جادویی خورشید
چون می‌نگرم، او همه من، من همه اویم...

 فریدون_مشیری


💦هم‌قافیه با باران💦

زندگی ‌شیرین‌ست
مثل‌ شیرینی ‌یک ‌روز قشنگ
زندگی ‌زیبا‌ست
مثل‌ زیبایی ‌یک ‌غنچه‌ٔ باز
زندگی‌ تک‌تک ‌این‌ ثانیه هاست
زندگی‌ چرخش ‌این‌ عقربه‌هاست


سلام صبح بخیر
امروزتون پر از شادی و‌مهر🌼

بی قرار تو ام و در دل تنگم گِله هاست
آه! بی تاب شدن عادت کم حوصله هاست

مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب
در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست



خواهی که دلت نشکند از سنگ مکافات
مشکن_دل_کس را که در این خانه کسی هست..

فروغی_بسطامی