تا جان و دلم باشد من جان و دلت جویم ..
یا من به کنار افتم یا تو به کنار آیی ..
نظامی🌼

چه کمیابند
آدمهایی
که وقتی میفهمند
چقدر دوستشان داری
باز هم آدم میمانند...
 #مارک_تواین

دل می‌رود به حلقه‌ی زلفش به پای خود
دام آنچنان خوش است و شکار اینچنین خوش است...
صائب_تبریزی

شبـے از چِک چِکِ باران به گوشِ کاسه فهمیدم...
که این سقفِ ترک خورده ، وبالِ خانه خواهد شد...
حسین_زحمتکش

ناله اگر که برکشم
خانه خراب میشوی
خانه خراب گشته ام
بس که سکوت کرده ام
صائب_تبریزی

نه_بلای_جان_عاشق_شب_هجرتست_تنها

که_وصال_هم_بلاى_شب_انتظار_دارد
شهریار

هر که از خلوت من می‌گذرد می‌رنجد
بیش از این از من تنها چه خبر می‌خواهی؟

علی_مقیمی
 
شادمان گفتی از آن شاعر تنها چه خبر؟
خبری نیست!
بپرس از غم دنیا چه خبر؟
سجاد_سامانی

حال مرا نپرس که هنجارها مرا
مجبور می‌کنند بگویم که بهترم...
نجمه_زارع

شبان آهسته می گریم
که شاید کم شود دردم
تحمل می رود
اما
شب غم
سر نمی آید...
مهدی_اخوان_ثالث

گاه میپرسند از من
 "عاشقش"هستی هنوز؟
بی تفاوت بودنم را
گریه میریزد بهم.....!
فرامرز_عرب_عامری

گر غایبی
 هر دم چرا
 آسیب بر دل می زنم
ور حاضری
 پس من چرا
در سینه دامت میکنم ؟
 "مولانا"

نه دلی ماند و نه دینی ز پی غارت عشق
آه ازین فتنه که برخاست ، امان ای ساقی
هوشنگ_ابتهاج

همچنان با یاد عشقت می‌تپد درسینه دل
مهربانی های تو، سدّی به راه مردن است
حسین_فروتن

‌دلم بردی و آنگاهی به پندم صبر فرمایی
مکن تکلیف ناواجب که بی دل صبر نتوانم
انوری



‌بگفتش : بشنو اسرارم،که من سرمست و هشیارم
چو من محو #دلارامم، ازو دان این #دلارامی
مولوی

یعقوب نیستم که صبوری کنم به هجر
ای شیخ! پس دوباره بگیر استخاره را
سجاد_شهیدی